FAQ - Otázky na ktoré sa najčastejšie pýtate
Prenosné antiradary v našej ponuke sú všetky na rovnakej kvalitatívnej úrovni a dosahujú porovnateľné výsledky v detekovaní meračov rýchlosti typu RAMER.
My odporučame antiradar Genevo One
Nová právna úprava výslovne stanovuje, že používanie antiradarov (a im podobných zariadení) alebo ich umiestnenie vo vozidle spôsobom, ktorý umožňuje ich použitie, je zakázané. Preto by vodiči nemali mať vo svojom vozidle takéto zariadenie ani umiestnené, inak musia rátať s pokutou. Používanie antiradarov a laserových rušičiek je teda na Slovensku zakázané! Ak antiradar policajti pri kontrole odhalia, môžu vodičovi uložiť pokutu v maximálnej výške 250e. V extrémnych prípadoch majú právomoc odobrať technický preukaz, takýto prípad sa zatiaľ na Slovensku nestal. "Používať technické prostriedky a zariadenia, ktoré umožňujú odhaliť alebo ovplyvniť policajné radary merajúce rýchlosť na cestách, nový zákon jednoznačne zakazuje". Antiradary komplikujú polícii prácu pri dohľade nad bezpečnosťou cestnej premávky.
Ideálna je kombinácia oboch zariadení. Antiradar síce dokáže detekovať meranie laserovým meračom rýchlosti, ale obvykle je už neskoro a Vaša rýchlosť je zameraná. Je to hlavne preto, že antiradar nemá až taký dosah, aby dokázal spoľahlivo a včas reagovať na meranie. Laserová rušička dokáže rušiť meranie iba laserovým meračom rýchlosti. Na meranie rýchlosti radarom typu Ramer nemá žiadnu činnosť, ani vodiča o tomto meraní neinformuje. Preto ideálne riešenie je kombinácia týchto dvoch zariadení - antiradar a laserová rušička.
Ktoré frekvencie je potrebné ponechať zapnuté pre používanie antiradarov na Slovensku a v ČR?
Radary typu RAMER 7 a AD9 (používané v SK a CZ) pracujú vo frekvenčnom rozsahu 34,00GHz +/- 100MHz. Niekedy tieto radary spadajú pod spodnú alebo vrchnú časť frekvenčného rozsahu. Tento efekt vzniká pri vyšších teplotách, kedy sa mierne zmenia rozmery rezonančnej dutinky v policajnom radare alebo k zmene rozmeru došlo pri náraze na radarovú hlavicu. Následne klesne jeho pracovná frekvencia. Preto je potrebné mať na Slovensku zapnuté operačné pásmo v tomto rozsahu
( pásmo Ka, Ka Narrow - podľa typu použitého antiradaru)
Prekročenie najvyššej dovolenej rýchlosti ustanovenej pravidlami cestnej premávky alebo prekročenie rýchlosti obmedzenej dopravnou značkou
1. o viac ako 10 km/h 50 Eur / 1.506,30 Sk 2. o viac ako 20 km/h 100 Eur / 3.012,60 Sk 3. o viac ako 30 km/h 200 Eur / 6.025,20 Sk 4. o viac ako 40 km/h 300 Eur / 9.037,80 Sk 5. o viac ako 50 km/h 400 Eur / 12.050,40 Sk 6. o viac ako 60 km/h 500 Eur / 15.063,00 Sk 7. o viac ako 70 km/h 650 Eur / 19.581,90 Sk
POZOR! Pri 3 pokutách za rýchlosť nad 60 € počas roka Vám hrozí dočasné odobratie VP a následné preskúšanie spojené s príslušnými poplatkami.
Počet snímačov sa môže líšiť od použitej laserovej rušičky a od vozidla, v ktorom je systém namontovaný. V menších vozidlách pri použití Antilaser Priority postačí na ochranu proti zameraniu spredu jeden až dvaja snímače. Pokiaľ chcete byť chránený aj proti zameraniu zozadu, je potrebný ešte jeden až dvaja snímače namontovaný v zadnej časti vozidla. Pokiaľ je vozidlo väčšie a chcete mať 100% ochranu je potrebné použiť viac snímačov.
Vzhľadom na to, že radarové merače typu Ramer 7 a AD9 pracujú vo frekvenčnom pásme 34,00 GHz +/- 100 MHz používanom len na SK a ČR, americké verzie nedokážu spoľahlivo detekovať toto frekvenčné pásmo a pracujú s veľkou chybovosťou.
Dôležité je, aby bol antiradar správne nastavený na operačné pásmo krajiny, v ktorej je požívaný. Zapnutie iných pásiem môže spôsobovať detekciu tzv. rádio smogu, ktorý vzniká pri bežnom priemyselnom používaní nevyfiltrovaných lokálnych vysielačov a iných vysokofrekvenčných zdrojov (radarové detektory pri automaticky otváraných dverách atd.).
Medzi najčastejšie príčiny nesprávnej funkcie laserovej rušičky patria nesprávna montáž senzorov (postupujte podľa montážnych návodov) a nečistoty na prednej strane senzorov. Pokiaľ sú senzory správne namontované laserová rušička pracuje 100% a Vaše vozidlo nebude zamerané.
- radar RAMER vždy zviera s osou vozovky 22-stupňový uhol
- osové zakrivenie cesty nesmie byť vyššie ako 10 cm na 25 m vozovky v horizontálnom smere
- rýchlosť sa teda nedá merať z mosta, prípadne v oblukov cesty, dochádzalo by k skresľovaniu výsledkov
- chyba pri meraní nesmie byť vyššia ako plus/mínus 3 km/h. Pri extrémne prudkom spomalení teda vyhodnotí meranie ako chybné
- pri meraní za jazdy sa počas jedného merania (cca 2 s) nesmie rýchlosť zmeniť o viac ako 2 km/h, inak sa meranie anuluje